قدس آنلاین/ عباسعلی سپاهی یونسی : همزمان با ایام بزرگداشت حکیم توس، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی از برگزاری جشنواره کشوری نمایشنامه نویسی فردوسی خبر داد.

جشنواره کشوری نمایشنامه‌نویسی فردوسی برگزار می‌شود

سید جواد رفائی درباره این رخداد هنری گفت: بنا داریم در قالب حرکتی فرهنگی و طی انتشار فراخوانی از نویسندگان و اهالی هنر دعوت کنیم تا در جشنواره نمایشنامه نویسی که به همت حوزه هنری خراسان رضوی برگزار می‌شود، شرکت کنند.
وی در توضیح بیشتر درباره این رخداد گفت:  با تأملی اندک می‌توان به این نتیجه رسید که شاهنامه فردوسی با همه عظمتی که دارد در  بین جوانان  و نوجوانان ما غریب است و این نکته ما را بر  این داشت که با این حرکت فرهنگی و هنری به سهم خودمان شرایطی را برای همراهی بیشتر اهالی هنر و اقشار مختلف جامعه از جمله کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با شاهنامه فراهم کنیم. وی در بخش دیگری از گفته‌های خود با اشاره به این نکته که تاکنون بیشتر فعالیت‌هایی که در حوزه فردوسی و شاهنامه انجام شده به تحقیقات و تألیف کتاب خلاصه شده است، افزود: در این فراخوان سعی داریم نمایش هایی با این قید تولید شود که اولا مشکلات امروز جوامع ما چیست و دوم اینکه شاهنامه فردوسی بزرگ چگونه می‌تواند در حل این مشکلات یاریگر ما باشد.
رفائی تصریح کرد: فراخوان  این جشنواره  در چند روز آینده منتشر می‌شود و هنرمندان  علاقه‌مند برای شرکت در این جشنواره یک سال  فرصت دارند  نمایشنامه‌های خود را ارایه دهند  و تصمیم داریم سال آینده همزمان با روز  بزرگداشت فردوسی افراد برتر را معرفی کنیم.
 وی در توضیح بیشتر افزود: فرصت یکساله برای این جشنواره ما را کمک می‌کند تا  بتوانیم پس از رسیدن آثار از بین آن‌ها یک یا دو نمایش را انتخاب کنیم تا این نمایش‌ها برای اجرا در روز فردوسی آماده شوند و مردم و هنرمندان بخشی از نتیجه این اتفاق هنری را ببینند.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی همچنین درباره همراهی حوزه هنری این استان در بزرگداشت فردوسی گفت: صبح شنبه کارکنان و هنرمندان حوزه هنری خراسان رضوی به منظور ادای احترام به شاعر حماسی خطه خراسان با شاخه گل به آرامگاه حکیم توس رفتند.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا تصمیم داریم به سهم خودمان از خدمات دکتر راشد محصل  که به عنوان چهره مطرح در حوزه فردوسی و شاهنامه  جلساتی را در حوزه هنری برگزار می‌کند، در قالب برگزاری مراسمی تجلیل کنیم.
رفائی افزود: قرار بود این تقدیر  فردا انجام شود، اما به علت همزمانی این برنامه با مراسم دیگری به هفته آینده موکول شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.